با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

در چه صورت قیمت خودرو کاهش می یابد؟

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: راه کنترل قیمت خودرو، افزایش تولید است و اگر این امر انجام شود قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۴ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 25
کد خبر: ۱۱۵۰۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ روح الله طالبی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: قیمت نهایی خودرو پس از محاسبه هزینه‌های بیمه، مالیات، شماره گذاری و … فراتر از ۱۸ درصدی می‌شود که مجوز برای افزایش قیمت گرفته شده است.

 

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: از طرفی دولت دستور داده بود قیمت خودرو باید ثابت باشد که این افزایش ۱۸ درصدی با سیاست‌های دولت تناقض دارد.

 

طالبی گفت: بین قیمت کارخانه و بازار اختلاف زیادی وجود دارد و برخی اعتقاد دارند با افزایش قیمت کارخانه و نزدیک شدن به قیمت خودرو در حاشیه بازار، تولیدات افزایش پیدا می‌کند؛ در حالی که قیمت خودرو در بازار قیمت واقعی نیست و حباب دارد. راه کنترل قیمت خودرو، افزایش تولید است و اگر این امر انجام شود قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک می‌شود.

 

طالبی گفت: افزایش تولید خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تا سال ۱۴۰۱ التهابات بازار را کاهش می‌دهد، اما در وضعیت فعلی باید فکری به حال واردات خودرو و آزادسازی آن کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار